اخبار

در 12 ماهه سال 1402;

ساخت و بازسازی بیش از ۷۸۰۰ قطعه صنعتی در نیروگاه رامین اهواز

ساخت و بازسازی بیش از ۷۸۰۰ قطعه  صنعتی در نیروگاه رامین اهواز
به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز ، این نیروگاه در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ توانسته است بیش از ۷۸۰۰ قطعه مورد نیاز خود را مورد ساخت و‌ بازسازی قرار بدهد.
مدیر عامل نیروگاه رامین در این باره گفت: کارگاههای ساخت و بازسازی این نیروگاه در چند سال اخیر روند رو به رشد و مطلوبی را در ساخت و بازسازی قطعات داشته اند و این امر جز با تلاش ، همفکری ،برنامه ریزی و  بالا بردن دانش و استفاده از تجربیات گذشته متخصصین این نیروگاه امکان پذیر نبود.
محسن حافظی افزود: ما با این رویکرد مشارکت جمعی کارکنان و مدیران توانستیم در سال ۱۴۰۲ اقدام به ساخت و بازسازی تعداد ۷۸۵۱ قطعه نیروگاهی نماییم که این اقدامات ضمن صرفه جویی های ارزی و ریالی ، کاهش یافتن زمان تعمیرات واحدها و در نهایت باعث پایداری بیشتر واحدهای تولید برق نیروگاه رامین و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور شده است.
وی تعداد تفکیکی قطعات ساخته شده در این مجموعه را ۴۴۴۹ قطعه و تعداد تفکیکی بازسازی شده را ۳۴۰۲ قطعه با مجموع ۷۸۵۱ قطعه برشمرد.
حمدالله ممبینی مدیر کارگاههای عمومی نیروگاه رامین نیز با اشاره به دانش و تجربه فنی کارکنان نیروگاه مهمترین قطعات مورد ساخت و بازسازی در نیروگاه رامین را : ساخت شافت بوسترپمپ به همراه متعلقات ، ساخت شافت کندانسیت پمپ ، ساخت شافت والو۱۱۰۱ ، ساخت بوش درامی کندانسیت پمپ ، ساخت چرخ دنده حلزونی مدولی گیربگس سیستم کنترل توربین ، ساخت کرنت بولت ژنراتور ، ساخت پیچ های بشکه توربوفیدپمپ ، ساخت سیت متحرک رگلاتور۲۱۶ ، ساخت سیلندر و پیستون پمپ اسید خنثی سازی ، تراش و ترمیم پروانه های شافت توربوفیدپمپ ، سایز نمودن و تراش تیپسیلهای دیافراگم های توربوفیدپمپ عنوان نمود.

گفتنی است نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی بزرگترین نیروگاه حرارتی کشور می باشد که علاوه بر تولید برق پایدار ، توانسته است بخش زیادی از قطعات مورد نیاز را با توان متخصصین خود مورد ساخت و بازسازی قرار دهد.
۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۴:۳۸
روابط عمومی نیروگاه رامین www.raminpower.ir |
تعداد بازدید : ۶۹