اخبار

اتصال مجدد واحد 305 مگاواتی نیروگاه رامین اهواز به شبکه سراسری برق کشور

اتصال مجدد واحد 305 مگاواتی نیروگاه رامین اهواز به شبکه سراسری برق کشور
به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز ، محسن حافظی مدیر عامل نیروگاه رامین با اعلام این خبر گفت: واحد 305 مگاواتی شماره یک نیروگاه رامین بدلیل نشتی بخار از لوله های بویلر از مدار خارج شده بود و با توجه به شرایط اقلیمی خوزستان و نیاز مردم و صنایع به انرژی برق سعی کردیم در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به رفع مشکل فنی این واحد تولیدی اقدامات فنی لازم را صورت دهیم.

حافظی با اشاره به قدمت ۴۴ ساله واحد شماره یک و فرسودگی تجهیزات این نیروگاه قدیمی گفت؛ یکی از مهمترین چالشهای این نیروگاه بخاری، نشتی بخار در لوله های بویلر است که باعث کاهش میزان بخار مورد نیاز توربین و نهایتا کاهش و یا توقف تولید برق در این مجموعه می شود.

مدیرعامل نیروگاه رامین گفت؛ با توجه به اهمیت تولید برق بویژه در شرایط آب و هوایی خوزستان ،در یک عملیات جهادی و شبانه روزی همکاران ما توانستند طی یک عملیات جهادی 6 ساعته اقدام به تعویض تعدادی از لوله های معیوب و رفع این چالش در دمای محیطی بالای ۷۰ درجه سانتیگرادی نمایند.

وی گفت؛ پس از اجرای این عملیات نفس‌گیر، هم اکنون این واحد ۳۰۵ مگاواتی را در مدار تولید قرار دادیم.

لازم بذکر است نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز مردم و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور ایفا می کند.
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۴:۳۸
روابط عمومی نیروگاه رامین www.raminpower.ir |
تعداد بازدید : ۵۶