<div> <table cellspacing="0" cellpadding="0" align="center" vspace="0" hspace="0"> <tbody> <tr> <td valign="top" align="left"> <p dir="rtl" align="center"><b><span>متخصصان نیروگاه رامین اهواز موفق به بهینه سازی یاتاقان توربین های </span></b><b><span dir="ltr">k300 </span></b><b><span> و </span></b><b><span dir="ltr">k315 </span></b><b><span> شدند </span></b><b></b></p> <p dir="rtl"><strong><span></span></strong></p> <p dir="rtl"><strong><span><font>به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز :</font></span></strong><strong> </strong><b><span>متخصصان نیروگاه رامین با بررسی و انجام تحقیقات فنی و تخصصی موفق به رفع اشکالات و بهینه سازی </span></b><b><span>یاتاقان توربین ها </span></b><b><span><span>و افزایش بازدهی و پایداری واحدهای تولید برق این نیروگاه شدند .</span></span></b><b><span> </span></b></p> <p dir="rtl"><strong><span>مهندس سیدعلیرضا موسوی مدیرعامل این نیروگاه با اشاره به </span></strong><b><span>بازده مناسب و توان تولید انرژی بالای این توربینها اظهار </span> </b><strong><span>داشت :</span></strong><b><span> توربین های 305 و 315 مگاواتی نیروگاه رامین با وجود اینکه جزء بهترین تجهیزات نیروگاهی محسوب می شوند دارای اشکالاتی در طراحی اولیه نیز می باشند که کارکنان این نیروگاه با تکیه بر تخصص و تجربه خود توانستند ضمن شناسایی این اشکالات که از زمان طراحی و ساخت نیروگاه </span></b><strong><span>توسط شرکت پاور ماشین روسیه </span></strong><b><span>وجود داشته ، با انجام تحقیقات فنی و بهینه سازی عملکرد سیستمهای صنعتی موفق به رفع این چالش شوند.</span></b></p> <p dir="rtl"><b><span>وی کاهش خروجهای اضطراری و هزینه های تعمیر و نگهداری و افزایش بازدهی و پایداری واحدهای تولیدی این نیروگاه را از مهمترین نتایج فرایند بهینه سازی این یاتاقانها عنوان نمود .</span></b></p> <p dir="rtl"><b><span> </span></b><strong><span>مهندس غلامرضا چرخاب زاده سرپرست معاونت </span></strong><strong><span>نگهداری وتعمیرات </span></strong><strong><span> نیروگاه رامین</span></strong><b><span> نیز گفت : </span></b><b><span>دمای پدههای یاتاقان اول توربین های نیروگاه رامین بگونه ای بوده که علیرغم تعمیرات مکرر واصلاحی همواره بالاتر از حد نرم دستور العمل بوده و باعث گرم شدن یاتاقان و روغن در ناحیه یاتاقان </span></b><b><span>و خروجهای اضطراری و کاهش بازدهی این توربینها می شد </span></b><b><span>که </span></b><b><span>پس از عدم کسب نتیجه مطلوب از طرف شرکت سازنده روسی بمنظور رفع این مشکل ،</span></b><b><span> با بررسی محاسباتی وانجام اصلاحات توانستیم دمای نقاط پدهای مذکور را به میزان استاندارد کاهش دهیم .</span></b><b> </b></p> <p dir="rtl"><strong><span>لازم بذکر است راهکارهای تغییر طراحی اولیه و فرایند اجرای این پروژه در مقاله ای تحت عنوان " رفع مشکل دما و بهینه سازی یاتاقانهای شماره یک توربینهای نیروگاه رامین اهواز )) توسط غلامرضا چرخاب زاده ، سامان علی محمدی و رشید شجاعی از مهندسان این نیروگاه به رشته تحریر درآمده و در بیست و دومین کنفرانس بین المللی مکانیک نیز ارائه گردید .</span></strong> </p> </td> </tr> </tbody> </table> </div>